torsdag 23 april 2009

give it another try...

tror fan det kan va bra för mig att blogga av mig lite ibland, so here it goes again..

Varit ledig idag..kom hem idag på eftermiddan efter att ha spenderat kvällen/natten/halva dagen hos Peter i Kristianstad.
Han kom o mötte mig på stationen sen gick vi direkt till O´learys o hinkade öl. (Har fan saknat öl, är nog dags för en öl-period nu snart)
Sen drog vi "hem" (korridor) till honom..Han drog på sig sina zebra-spandex och sin leopardmönstrade skjorta o hade sleaze/glam/hårdrockskonsert för mig!
Så jääävla roligt o klagade inte på utsikten heller =P
Han kan verkligen både sjunga och spela gitarr, kommer på mig själv med att bli helt mållös ibland...han kommer garanterat komma långt om han spelar rätt kort...
Men whatever, resten av kvällen laddade vi ner och kollade på bl a Magnus Betnér, Johan Glans och Kvarteret Skatan..Hade asroligt!
Sen var klockan helt plötsligt typ 4...
Haft det skitmysigt, även om jag egentligen inte vet vad jag vill med det hela så var det nice =) Får se när det blir nästa gång..hans tur att komma hit då..

Konstig känsla i kroppen idag...Igår kväll ringde Tom med dom tråkiga nyheterna att Nimo/Kim gått bort på morgonen..bara träffat honom några gånger, men känns ändå kontigt när en ung människa dör...
Framförallt så är faktiskt det jobbigaste att bo så långt bort så man inte kan stötta och trösta när en vän går igenom en tuff period..
Får ta o hälsa på snart..

Känner mig allmänt ganska deppad idag, men kan nog va en kombination av för lite sömn, mat och att jag just nu känner ett stort behov av att ha lugn, ordning, ro och bara vara helt ensam..vilket är ganska svårt när man hyr ut ett rum till en 22-årig, energisk, spotify-galen tjej som lägger sina grejer överallt och som älskar att umgås..
Klagar inte, oftast är det skitbra, men just nu känner jag att det snart slår över i panik, måste få ensamtid i tystnad snart!!!

Men det kan jag ju glömma, iaf över helgen, för Syrran kommer ner!
Kommer säkert bli skitkul..
Ska på Melody Club:s turnépremiär imorgon på KB, får väl se om vi drar med oss en flurra champagne eller nåt som en liten grattis-till-skivsläppet-och-turnépremiären-present..
Tråkig nog ska jag upp och jobba kl 9(!) på lördag...risken finns ju att jag får springa hem från efterfesten, byta om och gå direkt till jobbet...får ta det lilla lugna med giftet imorgon hursomhelst.
Ska fixa Charlottes hår med efter stängning på lördag så kommer nästan bli som en vanlig fulldag på jobbet..
Sen blir det hem och försöka sova en timmme innan det är dags för att göra sig iordning..Vi blir nog ett gäng som förfestar för att sen dra till Distortion.
Förfesten ser jag fram emot asmkt, men hoppas fan på att det nya insläpp-systemet funkar på Distortion, ställer mig inte i nån fucking jävla 1-timmeskö när jag kan gå förbi hela kön och komma in gratis på KB...

Nähä, fixa iordning lite innan läggdags, syster kommer va här redan när jag kommer hem efter jobb imorrn så kommer inte finnas nån tid för städning då..
palla...

Rock on!

1 kommentar:

Caroline sa...

Höll på att få världens chock när jag såg att du uppdaterat! :) Well done, Pearlie, se till att göra det till en vana. ;) Hoppas ni får en asgrym helg! Puss!