tisdag 12 maj 2009

Göteborg

Var hos min älsklingsPärla i Göteborg 1-3 maj =)
Asså det är helt otroligt hur vi kan toppa våra helger jämt!

Tog tåget upp på fredagen med tradera-biljett, rätt smidigt det där om man kan vara lite flexibel, och var uppe vid 16.30.
Tågresan tog 200 år kändes det som..Väl framme hoppar jag på 11:ans vagn för att ta mig ut till Kortedala. Halvvägs ut, vid Belleveu nånstans måste alla hoppa av vagnen för den hade kraftiga förseningar o var tvungen att vända...så hoppade av, väntade lite och hoppade på nästa..Trooo, jag har fan precis lärt mig/vågat åka spårvagn själv, sånt här får nooog inte hända!

Hursomhelst kom jag fram helskinnad och vi hämtade upp pizza på vägen och tog med oss hem..Satte oss på balkongen i det underbara vädret o knäckte vår första öl.
Asså just där och då måste varit himlen på jorden alltså, asgod pizza, kall öl, cigg och världens mest underbara vän!

Sen slappade vi, asgarvade, drack öl och piffade oss hela kvällen...
Det var då Tjock-Torbjörn kom till!!
Ni vet när man får sådär i halsen så det låter helt slemmigt och tjockt?
Då har man Tjock-Torbjörn i halsen! HAHAHAHAHAHA

Sen drog vi oss inåt stan. Hade bestämt att nu jävlar skulle vi till Dancin´ Dingo!
Detta e ett ställe som vi pratat om att gå till hur länge som helst men det har aldrig blivit av..
Kom fram ganska tidigt så beslutades att den traditionsenliga ölen på Rockbaren nog var ett bra alternativ för att få klockan att gå.
Nära och bra med att bara ha 10 meter mellan dörrarna. =)

Kommer in, luktar precis lika äckligt som vanligt, samma låtar spelas, samma folk e där fast börjar bli mer och mer uppblandat med massa random småungar...sluta få nys om såna sunkiga ställen!! låt oss ha dom för oss själva!!
Vi såtr o barhänger dricker våra öl och skrattar åt alla jävla dudes som gör sina försök till att ragga upp oss.
Efter tag kommer en snubbe fram som har vänner på besök från USA och Mexico och fårgar om inte vi kan komma och sätta oss hos dom då ingen snackat med dom på hela kvällen...det hände ju inte så mkt annat o killen i fråga hade ju faktiskt tjej..
Så vi hänger på bort till bordet. Jag sitter och snackar lite med killen som bjöd bort oss om att starta företag då han var i startgroparna med ett...Sätter 12 mille på att han kommer konka första månaden! För det första behöver man hjärnceller, sen är det ju också en fördel om man har en genomtänkt och gärna orginell idé. Att göra exakt som alla andra och konkurrera mot Sveriges största företag e väl ändå inte så jävla bright om man ska starta upp en liten firma med fem anställda inkl. dig själv?! kom igen!!

Med tanke på det varma vädret hade det varit pollen i luften hela dagen...är inte allergisk men har lite känningar ibland som visar sig genom att det kliar som fan i min näsa när det är varmt. Och när den ovan nämnda snubben inser att han sitter o snackar med en brud som faktiskt är mkt smartare än honom och som redan har en väl fungerande företag får han väl brist på ord när jag kommer med motargument mot allt han säger hela tiden så han slänger ur sig; "Går du på tjack?" Okej, han lyckades faktiskt få mig stum av förvåning...Asså va e det för jävla fråga att ställa till en vilt främmande människa som du dessutom själv bjudit till bordet!? Jag svarar nåt i stil med; nä, är du knäpp på riktigt? är nån pollenallergi...
Tror ni han släpper det?! han "kontrar" med; "dina ögon säger nåt annat"
Vi är i en mörk lokal och jag har alltid haft stora pupiller...
Asså jag visste fan inte vad jag skulle säga utan bara sket i att prata med honom och bytte plats så fort tillfälle gavs...Som vanligt kom jag ju på 700 saker jag skulle sagt i efterhand...Jävla jäveljävel!
(den lilla parentesen som blev en hel bok) =P

Martin är ute på stan och messar att han kommer förbi en sväng, så vi går ut o tar en cigg och väntar eftersom klockan blivit Dancin´ Dingo-dags.
Ingen Martin så jag messar och får till svar att han e inne på Rockbaren...
Nackdelen med barer som har massa olika upp- o nergångar o grejer som man kan gå runt..Han kommer ut o hänger med till Dingo..Vi köper öl o hänger en sväng, dansar ett par låtar, men stämningen och fyllan vill inte riktigt infinna sig så vi beslutar oss för att gå tillbaka till Rockbaren.
Blev ändå en mkt trevlig kväll som alltid i Pearlies sälle (hahaha, men vi får nog ge Dingo en chans till nästa gång för jag gillade stället och fyller man upp det är det säkert kanon!

Hahaha Lille Martin hade varit på spelning tidigare under kvällen och hade fått sångarens hatt och var överlycklig över detta...Denna drog han med sig fram o tillbaka mellan barerna och hängde in i garderoberna...Notera att hatten är hemmagjord i papp med fasthäftat prickigt tyg och sidenband i hakan!
HAHAHAHAHAHAHA!!!


På lördagen drog vi in en liten vända till stan, hittade asheta glansiga tights som fick bli en del av kvällens outfit..=)

Handlade massa till grillningen och drog hem o förberedde oss.
Carro måste vara en av landets mest skillade 24-åringar när det kommer till matlagning o goa recept. Folk trillade in vid 19-19.30 och det blev asgod melonsallad och kall chilisås till det grillade.
O efteråt den efterlängtade Bortglömda Kakan som Carro börjat fixa med redan på fredagen.. Hemmagjord marängbotten som ska stå i ugnen i ett dygn (men bara 3 minuter med värme) som man sedan lägger glass, grädde och bär på.
Vi tog jordgubbsglass, hallon och blåbär. Asgott!
Gjorde två så det skulle röcka till alla och det gjorde det ju gott o väl! blev en över som vi fyllemumsade på på natten sen..
Festen var verkligen toppentrevlig!

I vanlig ordning drog vi till Sticky, var inte den bästa kvällen jag haft där, men som vanligt så blir allt så jävla mkt roligare när jag e med Carro. =)
Summerat en riktig kanonhelg!!
Längtar som fan till Sweden Rock nu så jag får träffa min Pärla igen och göra världen osäker!!

YAY!

1 kommentar:

Caroline sa...

Alltså fy fan vad jag älskar dej, min alldeles egna lilla illbatting.